Mijn lesmethode
Mijn cursussen kenmerken zich door persoonlijke aandacht, een huiselijke sfeer en op maat gemaakt lesmateriaal . Ik vind het leuk om zelf lesmateriaal samen te stellen en ben dan ook altijd op zoek naar nieuwe artikelen, filmpjes, luistertoetsen, recepten e.d.. Om wel een logische en beproefde opbouw te waarborgen, hanteer ik de structuur van de van de leergang Gente.
Ik houd de groepen klein, zodat iedereen voldoende tijd en ruimte krijgt om te oefenen en vragen te stellen. De groepen bestaan uit minimaal 3 en maximaal 6 cursisten. Door deze kleinschaligheid kan ik ook ingaan op individuele behoeften en kan ik een cursus aanpassen aan het niveau van de groep. Voor het opdoen van woordenschat, stimuleer ik mijn cursisten om gebruik te maken van (nieuwe) media. Er is volop gratis materiaal om woordjes te leren, waardoor we in de cursussen meer aandacht kunnen besteden aan het leren van grammatica en het hierdoor zelfstandig leren opbouwen van zinnen en gesprekken.
Het tempo van de cursussen ligt vrij hoog; hierdoor leer je veel en snel, maar houd er wel rekening mee dat je zelf 1 á 2 uur per week de tijd neemt om de stof bij te houden en het huiswerk te maken. Elke cursus bestaat uit 8 lessen van 1,25 uur. Na elke reeks van 3 cursussen bied ik een conversatiecursus aan, waarin we (vrijwel) geen nieuwe grammatica behandelen, maar vooral oefenen met spreken, lezen en luisteren. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om de conversatiecursus over te slaan en meteen verder te gaan naar het volgende niveau. Een uitgebreide beschrijving van alle cursussen vind je hier.